KONCEPCE ROZVOJE MATEŘSKÉ ŠKOLY NA CHODOVCI
(od školního roku 2022/2023 do konce školního roku 2024/2025 )
Cílem koncepce rozvoje mateřské školy je stanovení činností v jednotlivých oblastech tak, aby byla naplněna mise mateřské školy.
Koncepce vychází z:
- analýzy silných a slabých stránek v jednotlivých oblastech
- vyhodnocení předchozích plánů a koncepcí
- průběžně získávané zpětné vazby (rodiče, pracovníci školy)
- výsledků kontrol (ČŠI, zřizovatel)
- vnitřních dokumentů školy
- strategických a legislativních dokumentů
Mise mateřské školy:
Mateřská škola koncipuje předškolní vzdělávání podle školního vzdělávacího programu
pro předškolní vzdělávání tak, aby bylo plnohodnotným východiskem všeobecného vzdělávání na dalších stupních vzdělávání; zároveň rozvíjí osobnost dítěte prostřednictvím klíčových kompetencí. Dítě po ukončení předškolního vzdělávání, zpravidla ve školním roce, ve kterém do 31. srpna dosáhne šestého roku, je připraveno na primární vzdělávání v základní škole a na další aktivní život ve společnosti. Dosažením základních vzdělávacích cílů jednotlivých vzdělávacích oblastí Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, vytváří předpoklady na jejich plné rozvinutí v budoucnosti.
KONCEPCE A RÁMEC ŠKOLY
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
· k zajištění cílů vzdělávání v současné době chybí provozní prostředky na běžný materiál vč. postupné obnovy vybavení školní kuchyně
· musíme klást větší důraz na adaptaci a před adaptační období dítěte (před nástupem do mateřské školy), pro podporu začleňování mezi ostatní děti |
Plán na období 2022 – 2024:
- s postupnou plánovanou revizí RVP PV (NIV) upravit obsah vzdělávání ve ŠVP PV s důrazem na provázanost učiva a výsledků vzdělávání
- zapojit se do následného projektu Jan Amos Komenský, Šablony pro MŠ
- dokončit vyhodnocení dlouhodobého projektu OP PPR výzva č.20- Enviromentální zahrada MŠ Na Chodovci
- udržet kvalitu webových stránek jako základního propagačního materiálu školy
- získávat pravidelnou zpětnou vazbu od rodičů anketami v prostředí mobilní aplikace Lyfle.
- Projednat se zřizovatelem nákup investičního majetku pro školní kuchyni
- Pro adaptaci dětí před jejich nástupem do mateřské školy zvolit další nástroje k přístupu rodičů k odloučení dítěte a dlouhodobého přetrvávání maladaptačních problémů.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ ŠKOLY
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
|
Plán na období 2022/2023 – 2024/2025:
- udržovat pozitivní klima ve škole osobnostně sociálním rozvojem pedagogů
- rozšiřovat znalosti v oblasti pedagogické diagnostiky i u dětí 3 letých
KVALITA PEDAGOGICKÉHO SBORU
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
|
Plán na období 2022/2023 – 2024/2025:
- průběžně s naplňováním operačního programu Šablony pro mateřské školy nastavovat vzdělávací programy pro všechny učitelky z oblasti osobnostního rozvoje a inovativních metod a forem předškolního vzdělávání
- naplňovat další rozvoj pedagogů prostřednictvím samostudia
- zajistit v případě odchodu starších zaměstnanců jejich náhradu
VZDĚLÁVÁNÍ
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
|
Plán na období školních roků 2022/2023 – 2024/2025:
- podmínky vzdělávání: jednat se zřizovatelem o možnostech plánování dnů samostudia pedagogů MŠ ve dnech „vedlejších prázdnin“
- pokračovat v profesním rozvoji pedagogů: naplňování operačního programu Jan Amos Komenský 30 měsíců k zavádění inovativních forem vzdělávání
- využívat nové sborovny s knihovnou ke vzájemnému sdílení a předávání zkušeností, setkávání s odborníky, dialogům s rodiči, pořádání školení pro sborovnu, vzájemné pomoci, budování pozitivních vztahů v týmu a tím směřovat k dalšímu zvýšení kvality pedagogické práce
- kontrolní činnost zaměřit na individualizaci ve vzdělávání a oblast formativního hodnocení dětí
- při přijetí tříletých dětí, vždy individuálně projednat s rodiči oboustranně vyhovující organizaci adaptačního období tak, aby v této třídě byla zajištěna co nejoptimálnější doba překrývání obou učitelek
- při konzultacích s rodiči nad výsledky v zdělávání dětí doporučovat vhodnou literaturu a pomůcky k přípravě předškoláků na vstup dětí do 1. třídy ZŠ, zvláště pak u rodin ze sociálně znevýhodněného prostředí s důrazem na kladnou motivaci a zjišťovat zpětnou vazbou jeho plnění.
VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKY DĚTÍ
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
|
Plán na období školních roků 2022/2023 – 2024/2025:
- pedagogickou diagnostiku jako východisko pro plánování diferencované vzdělávací nabídky k zajištění individualizované podpory schopností a dovedností dětí zvýšit pro její využitelnost pro hodnocení výsledků vzdělávání a nadále promítat průběžné výsledky dětí do plánování pedagogického procesu
- v prvním čtvrtletí školního roku uskutečnit dialog s učitelkami 1. třídy ZŠ a získávat zpětnou vazbu o úspěšnosti dětí v počátcích vzdělávání.
PODPORA ŠKOLY DĚTEM (ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI)
Analýza stávající situace:
Silné stránky: | Slabé stránky: |
|
|
Plán na období školních roků 2022/2023 – 2024/2025:
- vzájemná pomoc při vytváření plánů podpůrných opatření i I. stupně
- nadále promítat průběžné výsledky dětí do plánování pedagogického procesu, učit se zpracovávat plán opatření
Projednání na pedagogické radě dne: | 31.8. 2022 |
Předpokládané projednání na provozní poradě dne: | 15.9. 2022 |
Ředitelka školy: | PaedDr. Miloslava Makovičková |
Datum: | 31.7. 2022 |
Razítko, podpis:
|