Třída „Modrý vitamínek“ předškoláci ze třídy modrého vitamínku budou po celý rok zapojeni do aktivit vzdělávací práce s tablety, projektových dnů s polytechnickou tématikou a projektových dnů mimo školu. Činnosti budou spolufinancovány z operačního programu věda,výzkum, vzdělání – Projekt MŠ Na Chodovci Šablony III.
školní rok 2021/2022
telefon: 272 774 360
Učitelky: Monika Hálková, zástupkyně ředitelky
Pavla Fáčková
Provoz třídy: 7:00-13:00 do odvolání
- 28 dětí ve věku zpravidla od 4,5 do 6 let a děti s odkladem PŠD
- třídu navštěvuje 16 budoucích školáků a 12 dětí střední věkové skupiny
- činnosti předškoláků jsou především zaměřeny na přípravu pro základní školu
- u všech dětí usilujeme nejen o předávání znalostí, ale i získávání různých dovedností – dětí se učí „učit se“, rozvíjíme s nimi řeč, sluch a schopnost domluvit se mezi sebou; rozvíjené sociální kompetence pomáhají dětem ve třídě k dodržování a vzájemné kontrole dodržování pravidel, rozvíjení citů k sebepoznávání, stanovení vlastních limitů. Součástí činností je rozvoj pracovních, hygienických a sebeoblužných návyků a zásad společenského chování
- děti jsou vedeny k větší samostatnosti nejen při všech činnostech, ale i při vlastním rozhodování
- uplatňujeme formy jak individuální práce, tak skupinové, které postupně přecházejí v kooperativní činnosti – nutnosti spolupráce členů skupinky,. rozdělením úkolů se snahou dosáhnout společného cíle s plnou odpovědností všech členů
- zařazujeme i soutěže, a to z důvodu, aby byly děti připraveny i na malý neúspěch
- v rámci operačního programu Šablony III. probíhají a jsou do konce školního roku hrazené z evropských fondů projektové dny „Malá technická univerzita“ a pravidelné dny práce s tablety pro rozvoj ICT gramotnosti. Ve druhém pololetí uskutečníme projektové dny mimo školku zaměřené na polytechnické a enviromentální vzdělávání
- děti se ve třídě seznamují s možnostmi využívání digitálních technologií v rodině a ve škole. Na multifunkčním multi-boardu a činostmi s digitální hračkou (včelka, fotoaparát, mikroskop) se děti učí řešit úkoly a situace, předkládají možné postupy a stanovují kroky řešení jednoduchých problémů
- řízené činnosti probíhají se záměrem připravit děti na školu tak, aby byly schopny se soustředit a dokončit zadaný úkol
- rodiče mají právo se informovat o prospívání svého dítěte, existuje možnost domluvit se předem na termínu schůzky tak, aby bylo dostatek času i soukromí
- zájmové kroužky probíhají zásadně v odpoledních hodinách a to podle nabídky pořádajících organizací, zájmů rodičů a prostorových podmínek školky, která pro tyto zájmové aktivity prostory školky pronajímá.