Třída „Modrý vitamínek“ třída bude od září zapojena do 6. ročníku projektu“ Se sokolem do života“. Pohybový program bude probíhat přímo v MŠ a soustředí se na spolupráci s ostatními dětmi a rodinami.
V září a říjnu 2022 budou děti zapojeny do 6 ti dílného programu primární prevence společnosti PROXIMA SOCIALE, jehož posláním je podporovat zdravotní životní styl a předcházet vzniku a rozvoji rizikového chování u dětí v mateřských školách. Program bude probíhat v prostorách mateřské školy.
školní rok 2022/2023
telefon: 272 774 360
Učitelky: Monika Hálková, zástupkyně ředitelky
Pavla Fáčková, (PaedDr. Míla Makovičková – výuka češtiny předškolních dětí s OMJ)
Provoz třídy: 7:00-15:45
Vyzvedávání dětí po bědě: 12:15 – 12:30
- 28 dětí ve věku od 4,5 do 6 let (9 chlapců + 19 dívek), vč. 2 dětí s odkladem PŠD
- třídu navštěvuje 15 budoucích školáků a 13 dětí střední věkové skupiny
- ve třídě je 5 dětí s odlišným mateřským jazykem (OMJ)
- od 1.9. 2022 při aktuálním počtu dětí s OMJ a současně předškoláků, bude probíhat 2x týdně v průběhu dne po 30 minutách skupinová či individuální výuka češtiny dětí-cizinců; pro děti s OMJ nepředškoláky probíhá výuka českého jazyka jako součást denního vzdělávacího programu s českými dětmi
- ve třídě není umístěno žádné dítě uprchlíků z Ukrajiny
- činnosti předškoláků jsou především zaměřeny na přípravu pro základní školu
- u všech dětí usilujeme nejen o předávání znalostí, ale i získávání různých dovedností – dětí se učí „učit se“, rozvíjíme s nimi řeč, sluch a schopnost domluvit se mezi sebou; rozvíjené sociální kompetence pomáhají dětem ve třídě k dodržování a vzájemné kontrole dodržování pravidel, rozvíjení citů k sebepoznávání, stanovení vlastních limitů. Součástí činností je rozvoj pracovních, hygienických a sebeoblužných návyků a zásad společenského chování
- děti jsou vedeny k větší samostatnosti nejen při všech činnostech, ale i při vlastním rozhodování
- uplatňujeme formy jak individuální práce, tak skupinové, které postupně přecházejí v kooperativní činnosti – nutnosti spolupráce členů skupinky,. rozdělením úkolů se snahou dosáhnout společného cíle s plnou odpovědností všech členů
- občas zařazujeme i soutěže, a to z důvodu, aby byly děti připraveny i na malý neúspěch
- z evropského operačního programu OP VVV – Šablony III. jsme získaly tablety pro skupinovou práci dětí k rozvoji nejen ICT gramotnosti, ale především pro rozvoj potřebných kompetencí pro přípravu na vstup do základní školy.
- na multifunkčním multi-boardu a činostmi s digitální hračkami a pomůckami u dětí rozvíjíme především před-matematické myšlení a jednoduché programování systémem „digi bez digi.“
- k nákupu pomůcek přispělo MŠMT programem „obnova.“
- řízené činnosti probíhají se záměrem připravit děti na školu tak, aby byly schopny se soustředit a dokončit zadaný úkol
- rodiče mají právo se informovat o prospívání svého dítěte, existuje možnost domluvit se předem na termínu schůzky tak, aby bylo dostatek času i soukromí
- 1. schůzku s rodiči budeme realizovat až po kompletní pedagogické diagnostice všech dětí. Tzn. začátkem listopadu 2022.